Pompoen van 71,5 kilo

Het is een soort wedstrijd. Veel medewerkers van de Educatieve Tuinen doen er aan mee. Ze werken op de Tuin in Pendrecht. Er zijn ook meer locaties van die afdeling van Sport en Recreatie en wel aan de Albatroslaan en aan de Carnissesingel. Op die laatste locatie ligt een ontzettende joekel van een pompoen. Maarten zaaide hem, vertroetelde hem en zorgde dat ie het respectabele gewicht van 71,5 kilogram kreeg. Ver uit kampioen!
De pompoen komt, als alles goed met hem blijft gaan, het blijft natuurlijk materiaal niet waar, onder de grootste boom van Rotterdam op Plein 1953 te liggen. Dat is niet alles, want er komen meerdere spullen van de tuinen uit Charlois. Hiermee wordt de boom niet alleen de grootste maar ook de eerlijkste. Eigenlijk zou hij een kluit moeten hebben en na afloop door moeten kunnen groeien. Dan staat er volgend jaar op Plein 1953 de grootste boom van Nederland. Helaas zit dat er niet in. Wel is het plan van Corstiaan den Boer om de boom te schillen en van de stam een heuse zonnenwijzer te maken. Op die manier blijft Pendracht optimaal bij de tijd. Die natuurlijke zonnenwijzer komt trouwens op de Educatieve Tuin in Pendrecht. Creatieve mensen werken er op die Tuinen en ze hebben een creatieve chef in Corstiaan. Die zet hen allemaal aan tot nog meer creativiteit en die ook op zoek is naar wat aan sluit bij wat bewoners in de wijk willen.
De deelgemeente had kortgeldeen het voornemen op de Educatieve Tuinen te korten. Er was niet veel voor nodig om met een motie van een heleboel raadsleden dat plan te torpederen.
Ga zo door Educatieve Tuinen Charlois!