In Memoriam Carla van Houten van Geel

30 september 1953 – 2 februari 2024

Carla was al geruime tijd ziek, maar er bleef altijd hoop. Helaas is ze op 2 februari overleden.

Carla woonde weliswaar niet meer in Pendrecht, maar ze heeft zich jarenlang ingezet voor de winkeliersvereniging van de wijk. Samen met andere organisaties die werkzaam zijn voor de wijk, zocht ze de samenwerking om activiteiten te organiseren. Zo zijn er talloze kersteesten en lentefeesten gehouden op de het Plein 1953. Eén bijzonder kerstfeest was het toen er veel sneeuw op het Plein lag en daardoor de sfeer heel bijzonder was.

Niet alleen activiteiten hadden haar hart, op de achtergrond deed ze er alles aan om de samenwerking met Woonstad, de toenmalige deelgemeente en later de gemeente Rotterdam goed op gang te houden. Ze bezocht talloze vergaderingen en daarmee was het niet klaar.

Het was niet altijd gemakkelijk en het kostte heel veel tijd, maar ze gaf nooit op.

Carla was een bekende in de wijk door de schoenenwinkel van mevrouw en meneer van Liesdonk over te nemen. Dansschoenen waren haar specialiteit en als ze al eens op vakantie ging, kreeg ze haar dochter zover om het waar te nemen.

Na de overname en het overlijden van meneer van Liesdonk heeft ze jarenlang contact gehouden met zijn vrouw en dat ook tot op het allerlaatste moment.

Carla was een zeer zorgzame vrouw, klaagde nooit en deed wat ze dacht dat ze moest doen.

Drie en een half jaar jaar geleden verhuisde ze samen met Marcel uit Pendrecht, het werk in en rond thuis werd haar teveel. Na een tussenoplossing van twee jaar verhuisden ze naar Spijkenisse, dicht bij haar dochter, schoonzoon en kleinkinderen. Daar hoopten ze nog lang van elkaar te kunnen genieten.

Samen, plezier, samen op reis

Samen een eenheid, samen eigenwijs

Samen kwaad en samen goed

Samen verdriet en samen weer moed.

Nu verder zonder haar dat doet zo’n pijn.

Te weten nooit meer samen te zijn.

Helaas zat er niet meer in. Ze heeft maar een jaar van hun nieuwe huis kunnen genieten.

Op 10 februari was de zeer indrukwekkende uitvaart.

Pendrecht is je dankbaar voor alles, bedankt.