Jettie Semmoh woont als een koningin in de Dinteloordstraat

Vanaf de galerij wuift ze je tegemoet. ‘Hier woon ik. Kijk maar naar mijn Koto Misie naast de deur!’ Haar galerij is aardig bewoond. De rest van het complex telt nog veel lege woningen. De straat is ook nog niet af en achter de flat ligt nog een strook braak.

Maar dat deert Jettie van geen kant. Zij volet zich in haar nieuwe woning de koningin van Suriname. Alles is modern en nieuw. Een grote galerij voor met aardige buren. De meeste ken ze, want die komen ook uit de omgeving van de Hontenissestraat.

Het meest bijzondere is dat ze 34 jaar geleden naar Nederland kwam en haar eerste woning was ook in de Dinteloordstraat. ze woonde in het portiek dat precies op de plek zat waar ze nu woont. Alleen de omgeving is niet meer te herkennen. Het zwembad achter is weg. Er staan nu drive-in woningen en bungalows. Ook de Dinteloordstraat is helemaal veranderd.

Het nieuwbouwproject liet een tijd op zich wachten om allerlei redenen. Maar kwam voor Jettie precies op het juiste moment, want ze kon zo na de verhuurstop in de Hontenissestraat terug naar de straat waar ze ooit begon.

Als het eenmaal allemaal klaar is moet het ‘paleis’ van alle kanten blinken. de entree ziet er nu nog een beetje stoffig uit, vanwege het werkvolk dat er nog in en uit loopt en de laatste klusjes die nog verricht moeten worden. de lift is straks als ie schoon is een toonbeeld van deze tijd en naast de lift zit echt marmer.

Achter Jettie’s huis is een groot balkon en op het scheidingspaneel met haar buren hangt een poster. Gran Canaria staat er boven een afbeelding van dit eiland in de Middellandse Zee.

Precies! Jettie woont op Gran Canaria.