Koninklijke onderscheiding voor At Polhuis, ex-wijkpredikant Open Hof Kerk

Op de website: www.wijkgemeenteslinge.nl staat het volgende bericht:

‘Beter laat dan nooit. Dat geldt in het bijzonder voor de onderscheiding die onze oud-predikant At Polhuis op 29 april mocht ontvangen. We hadden graag gezien dat het plaats zou vinden bij zijn afscheid, maar daar was het niet van gekomen. Nu dus alsnog. Een complete verrassing ook voor At die het pas hoorde toen hij ’s morgens door Elly werd gevraagd zijn nette pak aan te doen en de kinderen voor de deur stonden. Collega Johan Bos en scriba Henny Meijer waren de initiatiefnemers omdat we van mening zijn dat At zich bovenmate ingezet heeft voor de samenleving van Crooswijk maar niet minder in ons eigen Pendrecht.
Dankbaar zijn we dat het Hare Majesteit heeft behaagd deze maatschappelijke betrokkenheid heeft gewaardeerd met een onderscheiding. At is nu lid van de orde van Oranje Nassau. Onze burgervader had een mooie toespraak en noemde met extra nadruk de bemoeienis van At met de Marokkaanse gemeenschap in Crooswijk.
Het was een heel mooie morgen met At en Elly als stralende middelpunt.

Johan Bos’

Vitaal Pendrecht wil At Polhuis vanaf deze plek hartelijk feliciteren met de verdiende onderscheiding.

De bijgaande foto komt overigens ook van de site van de wijkgemeente Slinge.