Tjark Jansen de held van de maand maart 2011

Tjark Jansen is jongerenouderling van de Volle Evangelie Gemeente het Zout der Aarde. Zijn kerk is de Christus Triomfator Kerk.

Tjark staat op een opstapje met zijn zoon Mattias op de foto. Hij hield een verhaal tijdens de overdracht van de Raamvertellingen in zijn straat. Hij sprak tegen de kunstenaars, bouwers en minister Van der Laan. Natuurlijk haalde hij zijn geloof erbij. Het had iets weg van een hagenpreek.

Tjark ging onlangs op de foto voor de campagne Pendrecht is Goed Bezig. In de maand maart van 2011 zal zijn portret op het grote bord bij het Metrostation Slinge hangen.

In die maand staan de levensbeschouwingen van Pendrecht centraal. Tjark wil zijn verhaal over hoe hij in het leven staat graag vertellen aan anderen in de wijk. Zijn gemeenteleden kennen dat verhaal, dus wil hij dan vooral in contact komen met mensen met een andere levensbeschouwing in de wijk. Hij rekent erop dat er ook bewoners met een andere levensbeschouwing mee gaan doen en hun kijk op de wereld ook willen delen met mensen, die per se in hun ‘parochie’ zitten.

Tjark kijkt graag over de ‘grens’ en daagt anderen uit dat ook te doen. Er komen vast nog meer hagenpreken van hem.