Vacature Financieel medewerker (v/m)

Stichting Pendrecht Vooruit zoekt ter versterking van haar team per direct een financieel medewerker met aantoonbare boekhoudkundige kennis en relevante werkervaring.

Onze organisatie bestaat uit een klein team van gedreven mensen die zich inzetten voor de kinderen en jongeren in de wijk Pendrecht. Als organisatie ontwikkelen, groeien en leren wij continu, waarbij een flexibele en ondernemende houding essentieel is. Het grootste project van Stichting Pendrecht Vooruit is de Kinderfaculteit. Op termijn zullen ook andere projecten financiële ondersteuning nodig hebben.

De Kinderfaculteit Pendrecht…

…is er voor alle 1100 leerlingen van de basisscholen in de wijk Pendrecht. De Kinderfaculteit organiseert
een extraschools programma van leerzame, creatieve en sportieve lessen en trainingen. Leerlingen
ontdekken e r wat ze interessant vinden, waar ze goed in zijn en waar hun talenten lig gen. De
Kinderfaculteit helpt hiermee om het plezier in leren te vergroten en de kansen van kinderen te
versterken. Het doel van de Kinderfaculteit is om de leerprestaties van kinderen te vergroten en ze
stevig in de wereld te laten staan. Daarnaast werkt de Kinderfaculteit positief in op het wijkklimaat en
de onderlinge samenwerking van bewoners.

De Kinderfaculteit in cijfers: een team van 8 medewerkers 15 vrijwilligers 40 betrokken lesaanbieders
en een maandflow van 30-50 facturen.

Over de functie

Als financieel medewerker ben je verantwoordelijk voor de volledige financiële administratie van Stichting Pendrecht Vooruit, waarvan de Kinderfaculteit het grootste project is. Het is jouw taak om het financiële overzicht te houden, al onze opdrachtnemers op tijd te betalen, de salarissen uit te betalen en toezicht te houden op alle financiële processen.

Je werkt intensief samen met de algemeen projectleider en de penningmeester waarbij jij steeds zorgt voor een actueel financieel overzicht, liquiditeitsaanvragen doet en een belangrijke rol hebt bij het opmaken van de jaarstukken. Door jouw werkervaring op een financiële administratie is dit voor jou niets nieuws of je bent bereid om dit snel bij te leren. Ook houd jij de personeelsadministratie bij. Kortom, een uitdagende en zelfstandige functie binnen een ambitieuze organisatie.

Je taken

➢ Beheer administratie (in AFAS), betalingsopdrachten voorbereiden;
➢ bijhouden van het dagboek (bank, kas, inkoop- en verkoopfacturen);
➢ toezicht houden op de verwerking (autorisatie) van facturen;
➢ communiceren met projectleiders (intern) en crediteuren (extern) over offertes en facturen;
➢ financieel inzicht verschaffen aan de algemeen projectleider en het team;
➢ financiële verantwoording afleggen aan het bestuur;
➢ maandelijks bijhouden van de liquiditeitsbehoefte en realisatie;
➢ voorbereiden (kwartaal)rapportages, jaarafsluiting en jaarrekening;
➢ bijhouden personeelsadministratie ;
➢ bijdragen aan het verbeteren van de financiële en HR-processen;
➢ overige, voorkomende financiële en administratieve werkzaamheden.

Wie zoeken wij?

Heb jij het in je om onze nieuwe financiële topper te worden? Ben jij nauwkeurig, secuur, en kan je de werkelijkheid van cijfers verbinden aan de inhoud van het project? Ben jij integer en kun je omgaan met vertrouwelijke informatie? Ben je zelfstandig, communicatief sterk en resultaatgericht? Vind je het leuk om voor een maatschappelijke organisatie te werken en heb je affiniteit met de wijk Pendrecht? Dan ontmoeten we je graag!

In je cv zien we graag het volgende terug:
➢ een relevante opleiding op mbo-niveau in een administratieve/financiële richting, bij voorkeur aangevuld met Moderne Bedrijfsadministratie (MBA)
➢ aantoonbare boekhoudkundige kennis (bij voorkeur met het programma AFAS) en minimaal 2 jaar ervaring in een brede administratieve functie.
➢ ervaring in een zelfstandige en verantwoordelijke functie. Je kunt verantwoordelijk te zijn voor een financiële administratie in een organisatie waar de meeste collega’s zich bezig houden met de inhoud.
➢ een uitstekende beheersing van de Microsoft Office programma’s Excel, Word, Outlook.
➢ een Nederlands taalniveau van ten minste B2.

Wat bieden wij

➢ een parttime functie van 20-24 uur per week binnen een hecht en divers team;
➢ een veelzijdige baan met impact binnen een organisatie die zich nog volop ontwikkelt;
➢ salaris conform cao Sociaal Werk, schaal 5;
➢ een jaarcontract met zicht op verlenging bij goed functioneren;
➢ goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals pensioen, reiskostenvergoeding, individueel keuzebudget en werknemersverzekeringen.

Interesse?

Heb je interesse in deze uitdagende functie? Stuur dan voor 30 april 2021 jouw cv en motivatiebrief o.v.v. “Sollicitatie Financieel Medewerker” naar m.dekruijf@kinderfaculteitpendrecht.nl.

Het aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag is een verplichte stap aan het einde van de procedure.

De startdatum voor deze functie is bij voorkeur in mei of juni 2021.

Voor inhoudelijke vragen over de vacature of vragen over het sollicitatieproces kan je contact opnemen met Maria de Kruijf per email of via 010-2680004.