Winters Wijkfeest 19 december

Op maandag 19 december is het tijd voor een winters wijkfeest georganiseerd door de Kinderfaculteit en de wijkpartners. Het beloofd een gezellige middag vol met leuke activiteiten te worden, waaronder een heuse ijsbaan voor de kinderen!

Het wijkfeest start overdag voor alle schoolgaande kinderen. Alle scholen in de wijk komen één voor één langs. Ook na schooltijd gaan we nog door met een eetkraampje, muziek, dans en heel veel gezelligheid.

Wat is er te beleven?

Van 10 uur tot 15 uur is er een schoolprogramma op het plein. Er komen groepen langs voor een ‘winterse gymles’. Zij komen schaatsen en winterse spelletjes doen en krijgen tussendoor iets warms.

Vanaf 14.30 uur tot 16.30 uur verandert de setting naar een echt wijkfeest met veel breder aanbod! Er is een glijbaan, een ijsbaan, een speelkussen en een sneeuwpop-mascott. Ook zijn er volop winterse spelletjes en een muziekpodium.

Vanuit de Wijkraad zijn er oliebollen en chocolademelk. Er is een hotdogkraam en een photobooth en de scouting is aanwezig met een actief programma.

Vitaal Pendrecht is betrokken met een activiteit gericht op ouderen: zo wordt er erwtensoep geserveerd en is er linedancing.

Ook is de Kinderdenktank van Aardagsvrij aanwezig met een energie-activiteit voor kinderen. Seinpost is aanwezig met een kledingbank, vanuit de Kinderfaculteit is er speelgoedverkoop en vanuit het Albeda komen 8 retail-studenten een product van hun eigen onderneming verkopen als schoolproject.

JOZ is aanwezig met de finale van hun 4*4 voetbaltoernooi en bij College53 binnen is de finale van een e-soccerwedstrijd.

Binnen bij de Kinderfaculteit zijn er workshops kerstknutselen, e-sports en streetdance. De speelotheek is open en kinderen kunnen geschminkt worden.

Een bomvol programma dat garant staat voor veel gezelligheid!!

Kerstboom

Had u de kerstboom op het plein al gezien? Vitaal Pendrecht wilde graag wat licht brengen in deze donkere dagen en met deze kerstboom wilden wij wat extra sfeer brengen op het plein. Hopelijk kunt u ervan genieten!

Wijkfeest 19 december